ZARZĄDZENIE Nr 50/2006 Burmistrza Gminy i Miasta Lubraniec z dnia 23 czerwca 2006 roku
w sprawie zasad realizacji dochodów z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych
Gminy i Miasta Lubraniec.
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. )
Burmistrz Gminy i Miasta
zarządza, co następuje :
§ 1
1. Zobowiązuje się Kierownika Zakładu Usług Komunalnych do sporządzenia wykazu umów
najmu, dzierżawy składników majątkowych gminy i miasta Lubraniec i będących
w administrowaniu Zakładu Usług Komunalnych i przekazania go inspektorowi
ds. gospodarki mieniem komunalnym.
2. Zobowiązuje się Kierownika Zakładu Usług Komunalnych w ramach udzielonego
pełnomocnictwa do dokonania zmian w umowach najmu, dzierżawy składników
majątkowych w imieniu i na rzecz gminy i miasta Lubraniec.
§ 2
1. Zobowiązuje się Kierownika Zakładu Usług Komunalnych do rozliczenia środków
finansowych od dnia 01 stycznia 2006 r. pochodzących z tytułu zawartych umów najmu
i dzierżawy składników majątkowych gminy i miasta zgodnie z § 24 ustawy z dnia
30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych.
2. Środki określone w ust. 1 stanowią dochody własne z majątku Gminy i Miasta Lubraniec.
3. Sprawozdanie z wykonania środków finansowych z powyższych czynszów wraz
z dokonaniem przelewu na rachunek budżetu gminy, Zakład Usług Komunalnych
przedstawia w terminie do dnia 20-go każdego miesiąca.
§ 3
1. Powierza się Zakładowi Usług Komunalnych całość czynności składających się na
administrowanie składników majątkowych gminy, w tym w szczególności:
1) utrzymania porządku i czystości w zarządzanych nieruchomościach,
2) wykonywanie konserwacji i napraw w nieruchomościach, umożliwiających użytkownikom lokali korzystanie z energii elektrycznej, wody, energii cieplnej itp.,
3) dokonywanie przeglądów technicznych budynków i jego urządzeń zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
4) naliczanie czynszów i innych opłat w okresach miesięcznych,
5) windykacja należności dotyczących nieruchomości zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem,
6) rozliczanie środków finansowych pochodzących z tytułu zawartych umów,
7) wydawanie zaświadczeń w zakresie zobowiązań finansowych związanych z użytkowaniem lokali, dotyczących dodatków mieszkaniowych i pomocy społecznej,
8) prowadzenie na podstawie odrębnych przepisów ewidencji księgowej kosztów zarządzania nieruchomościami,
9) składania ze swej działalności rocznych sprawozdań,
10) opracowanie planu remontów,
11) opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od
nieruchomości,
12) rozpatrywanie wniosków najemców o zaliczeniu zaległości lub ich części z tytułu
należności wynikających z zawartych umów cywilno – prawnych na poczet
przeprowadzonych remontów w wynajmowanych lokalach, zgodnie z zasadami
określonymi przez radę miejską w odrębnej uchwale.
2. Za wykonane czynności administrowania określone w ust. 1 ustalam dla Zakładu Usług
Komunalnych w okresie miesięcznym kwotę będącą iloczynem powierzchni użytkowej
lokali mieszkalnych i gospodarczych i ceny jednostkowej w wysokości 0,60 zł. ( słownie
sześćdziesiąt groszy ).
3. Zakład Usług Komunalnych zobowiązany jest do wystawiania faktur za usługi
administrowania w okresach miesięcznych.
4. Realizacja remontów odbywa się na podstawie odrębnych zleceń, umów zgodnie
z zatwierdzonym przeze mnie planem remontów w ramach świadczenia usług
remontowych.
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy i Kierownikowi Zakładu Usług Komunalnych.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
B U R M I S T R Z
Gminy i Miasta
mgr inż. Krzysztof Wrzesiński
metryczka
Wytworzył: Wojciech Przybysz (20 września 2006)
Opublikował: Wojciech Przybysz (20 września 2006, 10:34:47)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2212